Fibromyalgie Forum

Forum voor alles over Fibromyalgie

Je bent niet ingelogd.

• Index
  •  » Algemeen
  •  » Werk..... wie doet wat en voor hoeveel uur ????

#26 11-02-2010 16:26:15

maart
Lid
Bijdragen: 1

Re: Werk..... wie doet wat en voor hoeveel uur ????

Ik studeer fulltime. Het is wel eens lastig en ik moet goed naar mijn lijf luisteren maar het is zeker te doen! Een goede voeding, voldoende rust en beweging zijn sleutelwoorden. Magnesium en elke week baantjes trekken in het zwembad helpen reuze! Hoe meer je thuis zit, hoe erger de klachten worden, doorbreek de vicieuze cirkel en ga bewegen mensen!!

#27 13-02-2010 02:40:35

bloempje
Lid
Bijdragen: 2

Ik heb sinds kort weer mijn baan verloren, omdat ik lichamelijke klachten had door mij FM. Waarom is er toch zoveel onbegrip??

bloempje

#28 13-02-2010 02:44:15

bloempje
Lid

Ik heb FM al sinds mijn jeugd. Het kon toen nog niet thuisgebracht worden en er werd dan ook vaak gedacht dat het tussen de oren zat. Mijn pijn bleef en ging niet over. Ik ben inmiddels bijna 40, ik wandel veel met mijn honden, ik beweeg dagelijks, en toch zijn er dagen dat ik gewoon niet uit mijn bed kan van de pijn.

Bloempje

#29 16-02-2010 15:08:27

leentjevandenberg@casema.
Lid

Hallo allemaal,

Altijd een bezige bij geweest. Na het overlijden van mijn man en zoon nu 1,5 jaar geleden begon mijn lichaam overal pijn te doen.
Heb de laatste 10 jaar veel gesport  (hardlopen) 60 km per week. Afgelopen jaar in Oktober kreeg ik overal pijn, vooral de borstkast , stijfheid en sliep zeer slecht. Geestelijk wou ik wel maar het lichaam stagneerde.
Huisarts en  therapeut wijten het aan het sporten.
Manuele therapie hielp niet, bloed laten prikken, geen rheuma.
Naar de reumatoloog, uitslag 8 van de 11 pijnpunten van fibromyalgie.
Gebruik geen medicijnen, volg nu psychosomatische fysiotherapie, sport weer maar minder vaak en een rustiger tempo.
De pijn op de borst blijft (vaak zeer heftig) ook s'nachts, slaap sommige dagen zeer slecht.
Wie kan mij helpen of weet raad.

Bedankt,
Leentje

#30 19-02-2010 14:58:36

Suus
Lid

Hoi, ook ik heb fibromyalgie.
Ik werk wel fulltime (40 uur) het gaat met vlagen prima, heb mezelf over de pijngrens heen weten te werken (het is toch niet iets wat kapot kan gaan, alleen mn lichaam geeft pijnsignalen..) Dus dat werd aangeraden. Ik kan er altijd prima mee leven, sporten gaat helaas niet en dat begint me nu echt op te breken, ben op mn 17e erachter gekomen dat ik waarschijnlijk al sinds mn 12e FM heb. Ben nu 25 en moet toch echt weer gaan sporten. Ben nu naar het programma bewegen met fibromyalgie aan het kijken (via de patientenvereniging). Heeft iemand hier ervaring mee? Dan ga je sporten met een fysio die je steeds begeleid.

En inderdaad wat hier boven ook al gezegd is, positief denken mee doen in de maatschappij en bewegen (dat moet ik dus weer gaan doen) zijn de belangrijkste punten. Ik heb samen met mijn vriend net een woning gekocht en die (wordt) nu verbouwd en dat brengt dusdanig veel stress met zich mee dat ik nu moeite heb om dit te typen.. Ach ja als de verbouwing weer achter de rug is en er weer rust en regelmaat is gaat het vanzelf weer over smile

#31 22-02-2010 23:17:02

mwoi
Lid

fibromyalgie 2 wekengeleden geconstateerd en vandaag gehoord dat myn contract niet wordt verlengd en nu?? wie heeft tips of ideen werkte 32 uur in suppermarkt verantwoordelijke baan......wil graag werken maar daar is t heaas niet meer mogelijk . ideeen laat t weten pliezzzzzzzzzzzzzzzz
ben ook herstellende van een maagzweer dus allemaal ef minderzz nu

#32 23-02-2010 07:28:16

elke.d.1987
Lid
Van: België - hemiksem
Bijdragen: 14

ik werk niet en ik ben 22jaar.
ik zal al blij zijn dat ik met der tijd nog iets kan werken.
ik lees hier verhalen van mensen die voltijds werken.
ik droom daar nog niet van.
als ik een uur bezig ben slaap ik de rest van de dag
en pijn  heb ik gewoon altijd

#33 11-03-2010 18:55:54

iloon
Lid

nem 25 jr, vorig jaar voor de zomer is fm geconstateerd
ervoor werkte ik al maar 50%van mijn uren, dat was 18uur
kwam volledig id ziektewet, toen werd er dus fm geconstateerd
ben nu aan het opbouwen & zit nu op de 24uur, dit valt me enormmmm zwaar
maar moet daarbij wel zeggen dat ik nog niet heb leren leven met fm, id zin van dat ik te vaak denk, ach dat kan ik wel dat wel dat wel,terwijl dat dus niet kan omdat ik er best veel klachten van heb, maar goed we blijven positief & we zullen zien
hoop met heel mijn hart dat ik gewoon weer 36uur kan werken, maar zeg eerlijk dat ik dan niet weet hoe ik het moet redden met mn huishouden enzv

ik denk iig wel dat het erg persoonsgebonden is hoeveel je kan werken enzv

#34 29-03-2010 20:34:55

maartje
Lid

Hoi,

Ik werk bij een manege. Daar geef ik paardrijles aan kinderen en ik werk in de begeleiding.
Het werk bij de manege is natuurlijk lichamelijk zwaar. Het werk in de begeleiding is lichameijk niet zo zwaar en daarom is het goed te combineren.
Ik werk op het moment 32 uur maar dat is wel een beetje veel.
Ik zou werk nemen dat erg afwisselend is en iets wat je echt heel leuk vind.
Dan hou je het het langste vol.

Groetjes Maartje

#35 05-04-2010 22:53:15

omacorrie
Lid

hallo, ik weet officieel sinds 1 april (nee  geen grapje helaas)dat ik fm heb loop hier al denk ik 10 jaar mee maar nergens geen respons zullen wel spanningen zijn enz.Nu heb ik ook de pech dat ik er polyartrose bij heb dus dat maakt het dubbel zo leuk .Heb voor de pijn ook sinds 1 april weer andere medicijnen gehad en die werken aardig.
maar nu de vraag ik doe schoonmaakwerk (ZWAAR) ben al van 1 dag naar 2 halve dagen gegaan maar dat werkt ook al niet meer laat thuis alles liggen om te kunnen werken .
Wat doen jullie hiermee ?het is niet dat ik stilzit absoluut niet heb 2 honden dus uitlaten enz .
Ik voel me zo`n aanstelster hebben jullie dat ook.?
groetjes corrie

#36 12-04-2010 18:17:34

elke.d.1987
Lid
Van: België - hemiksem

Ik ben 22 en kan al niet meer werken sinds december 2009.
Ik kan mijn huishouden zelfs niet .
Je bent geen aansteller maar je moet het rustig aandoen anders lukt niets meer.
In heb begin vond ik mij ook een aansteller maar hoe langer ik er me loop hoe meer ik besef dat het belangrijk is om het rustig aan te doen.

#37 14-04-2010 23:46:35

Syl
Lid

ik zat gedeeltelijk in de WAO toen ik hoorde dat ik fm heb. na vijf jaar ben ik volledig goedgekeurd en mocht ik weer 40 uur werken.
Dat heb ik niet gedaan omdat ik dat teveel vind. Ben ook erg gesteld op mijn priveleven en wil niet al mijn energie besteden aan werk.
Gelukkig had ik de mogelijkheid ook wel om parttime te blijven werken, al was dat financieel geen feestje.

Ik heb 8 jaar op de receptie van een school gewerkt en werk nu op de administratie voor 24 uur. Is niet altijd makkelijk maar ach, wie zegt dat het makkelijk zou zijn.

#38 17-04-2010 01:56:24

Merel
Lid

Hoi, ik ben Merel (25 jaar).
Ik werk al jaren 32 uur en weet sinds 4 jaar dat ik FM heb. Ik heb de woensdag altijd vrij en dat werkt goed. De woensdag kan ik dan gebruiken om uit bij te slapen en mijn huis bij te houden.
Gelukkig is mijn werkgever begrijpend. Ben 2 weken terug weer 1,5 week thuis geweest omdat ik bijna niets voor elkaar kreeg (problemen met opstaan, met douchen, haren niet kunnen kammen door de zere handen, je kent het wel...).
Als ik me heel netjes aan mijn routine hou, wat min of meer inhoud dat ik werk, slaap en eet en verder 's avonds niet wegga, rekening houden met uitjes (na een concert heb ik minimaal 1 dag vrij nodig omdat ik dat lichamelijk niet trek) dan gaat het vrij goed en heb ik sinds jaren zelf pijnvrije dagen :-)
De laatste weken gaat het echter weer een stuk minder en verlang ik ernstig terug naar mijn pijnvrije dagen... Nu ben ik dus weer even back to basic in de hoop dat mijn spieren zich goed zullen herstellen en mijn vermoeiheid en pijn minder zullen worden.

Ik denk dat je een baan gewoon moet proberen en heel erg moet letten op wat je klachten zijn. Bij FM is geen enkele dag hetzelfde...

#39 07-06-2010 23:20:50

kruimel1978
Lid
Bijdragen: 5

ik ben roos,,
heb zelf 10 jaar geleden in de wao gezeten vanwege pijn in mijn armen en rug.. (peesontstekingen die niet weggingen) heb uiteindelijk omscholing gedaan voor administratie en werk nu inmiddels al weer 8 jaar bij een adviesbureau waar ik veel afwisselend werk doe...  werk 40 uur in de week..  en ben inmiddels project medewerkster..
wat mijn ervaring is geweest is dat veel afwisseling goed voor mij waren.. dus niet de hele tijd in dezelfde houding zitten en dezelfde bewegingen maken
tot nu toe gaat het redelijk .. al is het af en toe vanwege mijn vermoeidheid en andere klachten moeilijk om het 40 uur vol te houden...  maar probeer dit toch zo lang mogelijk te blijven doen

het scheelt wel dat mijn baas ziet wanneer ik me niet goed voel... (wit gezicht.. pafferig en zwarte kringen onder mn ogen) en laat me dan ook een beetje met rust.. wink
misschien ga ik erg over mijn grens.. maar mijn angst om weer thuis te komen zitten weegt zwaarder omdat ik daar erg depressief van werd en minder werken is financieel geen optie nu... dus ja... zit een beetje vast

#40 15-07-2010 12:42:42

oatcakeholland
Lid
Bijdragen: 11

ik ben ook 22 jaar en werk op dit moment nog 30 uur per week in een supermarkt. ik ga 6 aug a.s in een reïntegratieproject stappen om te zien of het haalbaar is dat ik bij die supermarkt blijf of dat ik begeleiding nodig heb naar een nieuwe baan.

op dit moment zit ik in de ziektewet, omdat ik sinds begin vorige week duizelingen (heb ook een evenwichtsstoornis) kreeg en heb sindsdien bijna iedere dag (tot gister aan toe) meer geslapen dan dat ik wakker was.

#41 15-07-2010 20:23:01

ralph
Lid

Ik had een vaste baan maar na twee jaar ziektewet en eerst operatie's die geen succes hadden ben ik mijn baan kwijt geraakt.
De ziekte greep om zich heen en het werd erger en erger.
Nu loop ik bij het ziekenhuis bij revalidatie en ben daar meerdere dagen in de week en krijg daar: fysio, ergotherapie, spel en sport, maatschappelijk en pshycholoog die mijn behandeld nu.
De uwv wilde mij in de ww zetten en ik heb via mijn advocaat voor elkaar gekregen dat ik in de wga uitkering ben gekomen (dit is een onderdeel van de wia).
Ik heb nu een 11 mnd lange uitkering en dan kijken of de revalidatie wat heeft geholpen in die tijd en dan krijg ik weer een herkeurig.

Meer verhalen kun je zien bij algemeen als je alles wilt weten hoe het bij mij allemaal is gegaan.

Groeten van Ralph

#42 28-07-2010 14:55:59

mooisteliefste
Lid

Hallo allemaal,

Ik lees veel verschillende pijn sigalen, allemaal alleen gebasseerd op fibro maar nu als volgt mijn verhaal.

Enige tijden zeer last van vermoeidheids klachten( scheiding in werking 4 en half jaar terug NU)

Nu als volgende constateerd burnout klachten waarvan 5 jaar mee gelopen en werdt als volgend ( 2 jaar later, CVS (chronisch vermoeidheid symdroom)

Zins half jaar ook nog eens veel pijn in de spieren en kotr geleden naar dokter waarvan ik eerste tijd Fysiotherapie heb gehad en alsnog volg.

Maar de pijn bleef en maar denkend waarom werken de pijnstillers niet.
Weer naar de dokter en kreeg als volgend het bericht dat ik spierreuma/fibromyalgie kan zijn.
Nader onderzoek wordt nog gedaan in ziekenhuis( bloedtesten enz)
Ligt helemaal van mijn bezinking af in het bloed.

Jullie werken meest van allemaal, ik kan dat niet van het zeer extreem vermoeidheid( vroeger altijd hoog in de topsport gezeten) en dan moet je met dit soort ziektens leven.

Ik weet van me zelf dat ik een hoge pijngrens heb, maar dit is niet uit te houden.
Heb medicatie gekregen voor de nacht om me beter te ontspannen en tot nu toe werkt het in betere hand dat ik betere uurtje draai om te mogen slapen.
Heb zeer vele spanning in mijn spieren waardoor ik af en toe wakker van lig.
Zoals benoemt werk ik helemaal niet, alleenstaand moeder, huishouden is voor mij al te veel werk.
Maar ik hou vol en zie wel hoe de toekomst allemaal in petto heeft.
Ik ben gelukkig positief en dat zal ook blijven,

Lieve groetjes ML

#43 08-08-2010 19:58:17

peetje
Lid
Bijdragen: 31

ik zou echt niet meer kunnen werken hoor, pfffffffff ben al blij als ik mijn huishouden rond krijgt.
ik werk al sinds mijn 20ste niet meer, ik ben nu 38.
toen afgekeurd als ziekenverzorgster voor versleten tussen wervelschijven achteraf bleek dat met de FM en HMS te maken te hebben.
ik heb nog 3 maanden WAO uitkering gehad en ben toen herkeurd en moest ik gaan solliciteren in een fabriek of zo.
uiteindelijk werd de druk psychisch zo hoog opgevoerd dat ik de uitkering aan de wilgen gehangen heb waar ik nu nog spijt van heb.(financieel erg zwaar nu nog)
Maar werken is niet reeel ik ben totaal onbetrouwbaar voor een werkgever.
Zo kan ik een uur wat doen en dan kan ik goed een halve dag niks meer kunnen doen van de pijn.
Dat kan ik geen werkgever aan doen.
groetjes peetje

• Index
  •  » Algemeen
  •  » Werk..... wie doet wat en voor hoeveel uur ????

Bulletin Board voettekst